Sista dagen i USA

Imorgon åker jag hem till Sverige. Tiden har gått både fort och långsamt. Fort när jag har räknat ner till den 30 juli och försökt planera in allt som jag har velat göra, men otroligt långsamt när jag har saknat alla där hemma. Jag har haft det helt underbart och den här familjen är så snäll, jag kommer sakna dem väldigt mycket. Elias har sagt att han älskar mig och Isabel började gråta idag för hon ville inte att jag skulle åka hem, blir man inte alldeles lycklig när man hör det? Jag får absolut se till att komma tillbaka till dem någongång!
 
Under mina sex veckor här i Virginia har jag hunnit med gaaalet mycket shopping, ätit god mat, träffat trevliga människor, badat massor och njutit av värmen. På mina utflykter till DC har jag sett Vita Huset, Lincoln monumentet, U.S Capitol, Washington monumentet, minnesplatser för Andra Världskriget, Vietnamkriget och Koreakriget och många fina museum. Washington DC är en väldigt fin stad med många häftiga sevärdheter. Själva DC är inte så stort och det är inte jättemånga som bor där, det är mer en arbetsplats och människorna bor runt om huvudstaden precis som jag har gjort, men det är en av de finaste städerna jag har varit i och alla människor är så trevliga! Om man vill åka till USA och har tid över efter att ha varit i New York eller Los Angeles eller vart man nu åker så tycker jag att man ska passa på att åka hit också. Speciellt om man ska till New York. Jag tog tåg därifrån och det var supersmidigt! Jag har fått frågan om vilket ställe jag gillar mest (New York eller Virginia) flera gånger och det är faktiskt svårt att svara på. Jag skulle absolut inte vilja bo på Manhattan. Det låter säkert konstigt för många men jag skulle inte klara av stressen och lukten. Lukten av avgas fick mig att må lite små illa under hela tiden vi var där. Dock är New York den absolut häftigaste staden jag har besökt och jag vill absolut åka dit igen! Men inte bo där. Här i Virginia skulle jag kunna tänka mig att bo och då menar jag HÄR i Virginia, inte längre söder ut, där har man väldigt konstiga värderingar om saker och ting. Shoppingen är minst lika bra här som i New York och även om det händer mycket här med så är det enkelt att hitta en lugn plats där man kan koppla av. Men New York är New York, det finns något lite magiskt över den staden, så jag vet inte riktigt vad jag ska välja. New York för kort semester och Washington för längre semester kanske. 
 
När jag kommer hem ska jag försöka hinna med en svensk sommar på tre veckor. Jag har beställt grillat kött med massvis av sås på onsdag kväll. Om vädret är bra vill jag gärna sitta ute på våran altan och njuta av att behöva ha en tjocktröja på mig på kvällen. Jag har saknat att sitta och äta middag med min familj och skratta åt Novas kommentarer och smarta idéer och Floras mer dumma kommerntarer och inte lika smarta idéer. På fredag ska jag åka ut till pappa på Tjörn med August och Flora och då vill jag ha kamben och grillad kyckling från Ica! Jag hoppas att du ser det här pappa! Där vill jag sitta på vår balkong och prata om framtidsplaner som vi av någon anledning alltid gör :) Sen vill jag ta ett kvällsdopp i Kårevik. 
 
Idag har jag och barnen varit hemma. Jag har packat det sista och märkt min väska med namn och address. På kvällen åkte vi till ett "Diner" och jag är så besviken över att jag redan hade packat ner kameran! Det ser precis ut som på film med Jukebox och bås med soffor och bord. Jag åt en jättegod köttbit med potatismos och till efterrätt delade vi på två olika chokladdesserter. Tack gode Gud för choklad! Vi rullade nästan hem så mätta som vi var. Det var en absolut perfekt avslutning på mina sex veckor här i USA! 
 
Jag ska försöka blogga lite imorgon innan jag åker, annars har jag sex timmar på mig på flygplatsen i Manchester innan jag ska flyga till Göteborg... Jag hoppas att allt är bra med er där hemma, vi ses snaaart!! PUSS
 
 





Finingar! Tack för en härlig sommar. Vi har gillat att ha en stora syster i huset ;-)

2013-07-30 04:08:11
ª Pappa

Jag har läst dina önskemål
Välkommen på fredag

2013-07-30 10:23:36
ª Mamma

Ska krama sönder dig! Martin ska grilla massor av kött, nya dynor inköpta för kväll på terassen och vi ska se till att ha både rödvinssås och Eriks chillibea!

2013-07-30 11:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback