Fotodag på High School

Idag har jag varit på fotoworkshop på Episcopal High School. Det var ett läger för ungdomar som varade i en vecka egentligen men jag vara med och hälsade på idag. Vi började dagen med att åka skolbuss(!!!) in till Washington DC för att kolla på The Newseum som är ett museum som har massa olika utställningar om historiens journalistik och liknande. Det fanns massa häftiga saker men vi kollade mest på en utställning som handlade om JFK och hans liv. Väldigt intressant att se hur media fungerar kring en så välkänd person som presidenten av USA. Efter museumet åkte vi tillbaka till skolan för att fotografera lite porträtt. Jag tog bilder på en kille som heter Max och jag ska lägga upp bilderna så fort jag har redigerat dem! Han tog även bilder på mig så jag fick en stor utsrift med mig hem som jag antagligen får ge till mamma eller pappa, jag är inte så sugen på att hänga upp en enorm bild på mig själv i mitt sovrum... Jag ska även få mina bilder på utskrift efter lägrets utställning har varit. Ledarna var två fotografer som båda är jätteduktiga. Den ena ska fotografera omslaget för ett kommande nummer av New York Times på söndag!!! Det känns som jag hittade mig några helt okej kontakter idag! Jag fick även tips på vart jag kan söka efter gymnasiet nästa år, dock bara utbildningar som varar i fyra år... Gå in på länkarna nedanför så kan ni läsa mer om lägret och även om skolan. Skolan är helt otrolig. Det går färre elever där än på min skola och bara deras "Art Center" är större en hela min skola. Lärarna kan få bo på skolan med sina familjer, och då menar jag inte i en liten lägenhet i samma byggnad som alla andra utan i egna hus med trädgårdar. Dessutom behöver de inte betala för att bo där, det står skolan för, och skolans vaktmästare hjälper dem med trädgårdsarbete och liknande, allt för att en person i familjen jobbar på skolan! Vad sägs Martin, ska du söka jobb som golflärare där istället? Kolla länkarna! 
 
 http://www.episcopalhighschool.org/about_ehs/summer_programs/documentary_photography/index.aspx
 
http://www.episcopalhighschool.org/about_ehs/welcome_to_episcopal_high_school/index.aspx
 





ª Mamma

Vilken härlig dag du fick! Fick du bra feedback på din portfolio?
Idag lämnar vi Småland och åker hem för att återlämna husbilen och för att träffa Mattias och Co. Hade gärna haft en stor bild på dig, framförallt om du tänker åka dit nästa år igen. Och stanna i fyra år. Tur vi fick träna lite först med sex veckor:)
Älskar dig Grisen! Kram mamma

2013-07-20 09:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback